Bangkok en Siem Reap/Ankhor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Juriaan Hanssen - WaarBenJij.nu Bangkok en Siem Reap/Ankhor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Juriaan Hanssen - WaarBenJij.nu

Bangkok en Siem Reap/Ankhor

Door: Juriaan

Blijf op de hoogte en volg Juriaan

06 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hier is ie dan, het eerste reisverslag!
M'n vlucht was allemaal goed verlopen en de overstap in
Frankfurt ging gemakkelijk. Op de vlucht naar Bangkok heb ik een Nederlands meisje ontmoet die op het vliegveld had afgesproken met een vriendin van haar. Dus eenmaal daar aangekomen kon ik gelukkig samen met hun richting het centrum, aangezien zij ook naar hetzelfde gedeelte van de stad moesten (Khoa San Road). Mijn eerste gedachte toen we daar eenmaal waren was: wat is een Bangkok een ongelofelijke chaos :-P! Enorme drukte overal, mensen die je aanspreken om je over te halen ergens heen te gaan (in het begin nog wel lachen, maar na een tijdje erg irritant) en spookrijdende auto's overal. Die meisjes hadden een ander hostel dan ik, dus ben toen weer in m'n eentje verder gegaan. Het hostel daar was vrij rustig, dus ben de dagen erna zelf de stad ingegaan om het Grand Palace te bekijken, een aantal andere Buddha's verspreid door de stad en de Golden Mountain (een heuvel waar je mooi uitzicht hebt). De laatste avond in Bangkok nog met een Oosterijker en 3 Thaise meisjes op stap geweest, dat was erg tof, eker omdat je met locals toch andere plekken ziet dan alle toeristische barretjes. En ook wel even goed om wat contact te hebben, aangezien ik die 2 dagen daarvoor niemand had ontmoet. Ik merkte wel dat ik daar erg aanmoest wennen, het contact leggen en gewoon maar ergens bij gaan zitten. Dat is iets waar iedereen zich wel even aan over moet geven denk ik, zeker als je alleen bent want dan moetje wel!

Na deze dagen Bangkok had ik het ook wel weer gehad met de drukte, dus ben ik doorgegaan naar Cambodja, Siem Reap. In de bus weer 2 Nederlanders ontmoet, en na wat chaotisch gedoe bij de grens, veilig aangekomen. Vlak naast Siem Reap liggen de welbekende Temples of Angkor. De eerste dag samen alle grote tempels bekeken met een personal tuktuk driver, en s'avonds lekker gegeten en uitgeweest. de 2de dag zelf met de fiets door gebied gegaan (die 2 nederlanders gingen toen weg). Door deze fietstocht kwam ik op plekken waar soms helemaal niet was, en dat maakte het daardoor wel extra bijzonder. Op gegeven moment had ik m'n muziek opgezet en zat ik een beetje fietsend na te denken en realiseerde me opeens dat dit wel echt bijzonder is wat ik doe, in m'n eentje naar een vreemd land, nieuwe mensen leren kennen en genieten van al het moois om me heen, dat gaf me een geweldig gevoel!
Vandaag nog 1 keer terugegeweest om de zonsopkomst te zien, alleen was er helaas geen zon, alleen maar wolken :-(!

Ik had verwacht hier in de buurt nog langer te blijven, maar wil ook graag naar het strand, dus heb een busreis geboekt voor morgenochtend naar Sihanoukville (in het zuiden van Cambodja). Daar blijf ik wel wat langer dan een paar dagen denk ik.

Ik heb dus erg naar m'n zin hier! Het backpackers cultuurje heb ik nog nietvolledig onder de knie, maar ik zit dan ook pas een week, dat komt allemaal vanzelf wel ;-).

Tot snel!

"If your heart is in the right place, and you do exactly what you wanna do, everything will turn out just fine. Relax and enjoy!"

  • 06 Mei 2014 - 21:29

    Arjen:

    Mooi verslag! Als je het zo leest ben je echt helemaal op je plek daar. Lekker genieten van al het moois! Van de drukte naar tempelse pracht en door naar een relaxed wit zandstrand (Sihanoukville ziet er heel chill uit!). Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juriaan

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 2998

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 29 Juli 2014

Reis door Thailand, Cambodja, Vietnam & Laos

Landen bezocht: